Äntligen!

Efter några månaders idoga försök att bli gravida plussade vi äntligen på påskaftons morgon. Ett svagt men tydligt plus på Clearbluestickan. Det var tre-fyra dagar innan BIM, så egentligen var det ren tur att nåt syntes alls. Jag grät en skvätt och brände iväg ett sms till en kompis. Hade bestämt oss för att berätta det för nära och kära meddetsamma, dels för att "alla" vet att vi försöker få barn, dels för att jag är värdelös på att ljuga och säkert skulle försäga mig på en gång. Och dessutom vill jag ha stöttning från början. Tänk om det inte går vägen, då vill man ju att folk ska förstå varför man är nere, till exempel.

Nu har det gått ett par dagar, jag gjorde om testet i tisdags och det blev ett mycket starkare plus andra gången. Fast det är svårt att fatta att det är på riktigt... Enligt egna beräkningar är jag i vecka 5 (4+2), och det är 35 veckor kvar! Beräknad födelse är runt jul, 20-24 december. En julpresent...



Första testet - 090411


Andra testet - 090414

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att du också bloggar igen!! Har skrivit ett inlägg om dig i vår blogg =)

2009-04-16 @ 15:17:20
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Josefine (sofias kompis)

Grattis :) Hoppas allt går bra!

2009-04-16 @ 19:01:35
URL: http://josefinestrand.blogg.se/
Postat av: Anna (Sofias syster)

Grattis!! Har sparat din blogg som favorit nu =) Måste ju följa upp detta och se hur det går med dig, kanske du får några konstiga cravings och vill äta typ asfalt eller nåt =)

2009-04-16 @ 19:28:01
Postat av: Gulletussan

Tack tack!

Ja, cravings verkar festligt! Det vidrigaste jag hört var kokta gummisnoddar. Man undrar varför!

2009-04-16 @ 20:41:52
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0