Kanske borde bli projektplanerare?

De som känner mig vet att jag gillar att planera saker. Det är inte så noga vad, bara jag har ett litet projekt så är jag nöjd och glad. Just nu bollar jag bröllopsplaner och husköpsplaner samtidigt. Inget av det är aktuellt just nu, men jag tänker som så, att om mindre än åtta månader kommer vi inte att ha tid att tänka på nånting annat än Knyttets behov, för Gud vet hur lång tid framåt! Bäst att vara förberedd på allt!

Jag och Steve är inte hundra procent överens om var vi ska bo i framtiden, eller ja, jag har bestämt att vi ska bo i Kristinehamn. Men han gillar Karlstad bättre, säger han. Helt obegripligt! Så ett litet sidoprojekt är att långsamt övertyga honom om att vi ska flytta, genom att påpeka hur fördelaktigt allt blir när vi flyttar. Kolla här:

  • I Kristinehamn bor hans föräldrar = stöttning och kul sällskap
  • Där bor även hans bästis (och flera av mina kompisar)
  • En villa i Krhamn kostar runt en mille. I Karlstad runt två mille.
  • Det går jättebra pendlingståg/bussar mellan städerna, och han har flexibel arbetstid.
  • Kristinehamn är en bra stad för barn att växa upp i.
  • Flyttar vi får vi ha dagis vart vi vill = slipper åka 20 mil/vecka för att hämta o lämna Poppe.
Givetvis har jag ögonen öppna för villakap, kolla in det här fina trähuset ca 200 meter från mitt jobb ( och 100 m från dagis): Alsterlundgatan eller denna charmiga tegelvilla: Vreten.




 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Äsch, skit i dom husen, jag har hittat ett åt dig! Att det råkar ligga nära Gitarrgatan är bara en slump =)

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3KSJNAHFOT080PKU

2009-04-16 @ 21:57:25
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anna

Du borde skaffa en sån här widget att ha här på din blogg! http://www.widgetbox.com/widget/pregnancy-calendar

2009-04-17 @ 12:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0